سو تیام

سو تیام

موسیقی سنتی ایران
سو تیام

سو تیام

موسیقی سنتی ایران

آواز نهفت ( باصدای سروش دادیار و تار آرش مشتاقی )

 

آواز نهفت از آواز های دل انگیز دستگاه نوا می باشد که در زمستان سال ۱۳۸۵

در کنسرت گروه فراق به سر پرستی پژمان اختیاری که می توانم بگویم از گروه های بسیار خوب

اصفهان است با آواز زیبای سروش دادیار و نوای دل انگیز تار آرش مشتاقی و سروده ی

تاثیر گذاز مهدی اخوان ثالث ( آواز چگور ) موجب شد موسیقی از تاثیر گذاری بیشتری

برخوردارشود که می توانید این ساز و آواز زیبا را در یافت کنید.

 

شو تا بشو گیر،‌ ای خدا، بر کوهساران


می‌باره بارون، ای خدا، می‌باره بارون


از خان خانان، ای خدا، سردار بجنورد


من شکوه دارم، ای خدا، دل زار و زارون


آتش گرفتم، ای خدا، آتش گرفتم


شش تا جوونم، ای خدا، شد تیر بارون


ابر بهارون، ای خدا بر کوه نباره


بر من بباره، ای خدا، دل لاله‌زارون

*****

بس کن! خدا را بی‌خودم کردی
من در چگور تو صدای گریه‌ی خود را شنیدم باز
من می‌شناسم، این صدای گریه‌ی من بود

 

                                                                 سراینده : مهدی اخوان ثالث

 

از اینجا آواز نهفت را در یافت کنید